2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Asus GTX 750 1Gb tuning, avagy csak fusson jól a GTA V - mini elemzés

Írta: | Kulcsszavak: GTX . 750 . Asus . tuning . játék . hobbi

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nyakunkon a GTA V kiadása. Látván a játék rendszerkövetelményét elérkezettnek láttam hát az időt, hogy a korosodó GTX 650 videokártyámat lecseréljem. Jóllehet a kiszemelt egy Asus GTX Titan X 12GD5 volt, a gyakornoki fizetésem jelentősen behatárolta a választékot a 30.000 forint alatti kártyákra. Már eleve a használt kártyák között képzeltem el a választást a Hardverapróról. Reménykedtem benne, hogy sikerül beszereznem egy 750 Ti 2Gb-os kártyát, ám nem volt időm, hogy állandóan a hirdetéseket böngésszem és azonnal lecsapjak a ritka, 30.000 Ft alatti hirdetésekre, így rendszerint lemaradtam róluk. Végül sikerült megkaparintanom egy Asus 750 1Gb OC kártyát 25000 Ft-ért, 2 és fél év garanciával.

Mivel a tervezett 750 Ti-t nem sikerült beszerezni, adta magát a dolog, hogy akkor a sima 750 teljesítményét növeljük meg. Kíváncsi voltam, hogy adott órajel növekedés hatására milyen értékben változik a tényleges, játékok közbeni teljesítmény.

Tesztkonfig:
Videokártya: Asus GTX750-PHOC-1GD5 - Driver verzió: 347.52
Alaplap: Asus B75M-A
Processzor: Intel Core i7-2600
Memória: Hynix 2 X HMT41GU6MFR8C-PB (2x8 Gb @1333 Mhz Cl9)
Háttértár: Hyperx Fury 120 GB + SAMSUNG HD103UJ 1TB
Tápegység: FSP 350-60apn
Monitor: Syncmaster 204b (1600*1200) -Már nem egy mai darab, de legalább szép kéken világít a bekapcsoló gombja

VGA tuninghoz használt program: MSI Afterburner
Tesztelt órajelek:

*BGPU – GPU Boost órajele (GPU-Z érték), Valós GPU - A kártya valós órajele 3D-ben

Tesztelt játékok:
GRID Autosport
Metro Last Light Redux
S.T.A.L.K.E.R. : Call of Pripyat

A tesztek során a játékok beépített benchmark programját használtam fel. A grafikonokban a minimum, átlag, és maximum fps értékek vannak feltűntetve. Minden tesztet háromszor futtattam le, a mért eredmények átlagait ábrázoltam.

GRID Autosport
Beállítások:


S.T.A.L.K.E.R. : Call of Pripyat
Beállítások:

Metro Last Light Redux
Beállítások:

Az eredmények:

Összegzésül elmondható, hogy 23%-os GPU és 18%-os memória órajel növekedés hatására az átlag fps értékek 17%, 22%, 21%-os emelkedést mutatnak, melyek javarészt a gpu tuningjának számlájára írhatóak. A memória órajelének növelése nem hozott túl nagy változást.
Úgy gondolom megéri a tuning, hiszen segítségével bizonyos esetekben átléphetjük azt a határt, amitől fogva folyamatosnak hat a játék, bár a világot azért nem fogjuk megváltani vele.
A kártyát személy szerint azon az órajelen használom (1287/1403), melyen több óra játék után is stabil maradt feszültségemelés nélkül.
A GTX 750 egyébként nagyon jóra sikeredett, külön tápkábelt nem igényel. Az Asus megoldását is dícséri, hogy feszültségemeléses tuning esetén sem emelkedett 65 fok fölé a hőmérséklete, emellett a hűtő csendes is. A kártya csomagolása maga puritán, semmi extra tartozéka nincs, de talán nem is baj, matricám van már elég, a kártya hátlapján pedig háromféle csatlakozó is megtalálható, így nem kell szerencsétlenkedni az átalakítókkal.

Azonban, hogy a GTA V esetén hoz-e érdemi változást az órajel növelés, vagy eleve megbukott a dolog az 1GB memória miatt, rövidesen kiderül.

Az alábbi teszt alapvetően a saját szórakoztatásomra készült, de ha már energiát öltem bele, úgy gondoltam, érdemes a nagyérdeművel is megosztani. Természetesen hozzászólásokat, javaslatokat, visszajelzéseket szívesen fogadok.

Hozzászólások

(#1) Redneck


Redneck
veterán

Kicsit sántít a teszt. Alapfeszes tuningnál csak GPU és alapfesz+kombinált jó lett volna, mert így nem lehet egyértelműen következtetést levonni. 1080p esetén is kíváncsi lennék az eredményre, de nyílván az adott tesztkörnyezetben nem megoldható. 2GB-os kártya azért ajánlott lesz a GTA V-höz megérte volna kicsit többet aprózni!

A teszt amúgy jó, ízlésesek a grafikonok!

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#2) T.G.B válasza Redneck (#1) üzenetére


T.G.B
tag

kíváncsi leszek elég lesz- e az az 1 Gb, én ma már próbáltam a GTA 5- t R9 290- l és szépen megzabál 2,5 gb- t, bár nálam minden maxon volt 1080P- ben. :DD

(#3) schawo


schawo
titán

Ezek első szintű boost órajelek, nem a valódiak, amin valójában fut a gpu.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#4) dangerzone válasza schawo (#3) üzenetére


dangerzone
addikt

A táblázat updatelve eszerint

(#5) Redneck válasza dangerzone (#4) üzenetére


Redneck
veterán

Így már értem, már csak két dologba kötnék bele. Az egyik hogy nem feltétlenül jó a játékcsomag amivel teszteltél (abból kell főzni ami van), a másik pedig a következtetés a végén.

"a memória órajelének növelése nem hozott túl nagy változást."
A Stalker: CoP a táblázat szerint +10% minimum képkockát produkált.

A Grid EGO (eredetileg Neon) motorjánál a benchmarkkal ezt nem lehet igazán látványosan megmutatni, ezért is írtam hogy a játékcsomag nem túl szerencsés. A Metro LL: Redux-nál jobb lett volna az eredeti Last Light, utóbbiban a konzolosítás miatt van pár limitáció. Az alapja hiába a Stalker alatt is muzsikáló motor, elég rendesen átírták a kezdetektől. Ez sem túl szerencsés, köszönhetően a minimum/maximum fps-ek viszonyának.

Véleményem szerint, bár régi, a Crysis: Warhead elég jól tudja ábrázolni egy VGA erejét(sok külföldi tesztoldal a mai napig használja), de a Battlefield 3/4 vagy egy dinamikusabb Unreal engines produktum reálisabb képet adott volna.

Ha lesz időm megcsinálom Ti-vel (hogy ne csak kukacoskodjak) majd próbálok úgy játékokat válogatni hogy jobban látható legyen a különbség.

Szerk:
Ezektől függetlenül nagyon korrekt és szép munka, tényleg bejönnek a grafikonok! Sokan elrontják de ezek tetszetősek és egyszerűek!

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#6) gbors


gbors
nagyúr

Jó kis teszt lett, ezek szerint a 750-esnek még elég a memória-sávszélesség, bár nem árt egy kicsit megemelni, ha a maximumot akarjuk kihozni a GPU-tuningból.

(#1) Redneck: a fullHD 8%-kal több pixel, mint az 1600x1200, úgyhogy pár % lett volna csak a különbség.

Spoken like a true emperor / Spoken like a true conqueror / Spoken like a true... terrorist

(#7) dangerzone válasza Redneck (#5) üzenetére


dangerzone
addikt

Arra értettem, hogy ha választanom kellene a gpu vagy a memória órajelének növelése között a GPU-t választanám, mert sokkal jobban meglátszik az eredményen. :)

Egyelőre ilyen játékaim vannak, de ha esetleg van még valami releváns benchmark tool, akkor küldj egy linket, aztán tesztelek tovább szívesen. :)

(#8) Redneck válasza dangerzone (#7) üzenetére


Redneck
veterán

Nyilván azt választanám én is, kivétel ha plafon OC-n van a kártya és memória sávszélesség limitációtól szenved! :) Csak azért írtam a tippeket hogy ne üres belepofázás legyen, nem vagyok ám nagy benchmark imádó, jobbára játék közben szoktam figyelni egy-egy tuningfokozat különbségét. Természtesen mérek is, de sokat számít a szemünkkel/kezünkkel (folyamatosság/input lag) való érzékelés.

Unity Heavent esetleg érdemes megpróbálni, esetleg Far Cry 3 vagy 4 alatt mérni játék közben és átlagolni a kapott értékeket.

gbors: Tudom, de pár játéknál láthatóbb különbséget adott volna, bár ajánlottabb 2GB-os verzióval tesztelni.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#9) Redneck válasza T.G.B (#2) üzenetére


Redneck
veterán

Nézegettem GTA 5 gameplayeket amiket ma raktak fel. Elég gyengus elavult vas (Phenom X4 9950@2,6Ghz, 7GB DDR2) + 750 1GB de elég jól fut a játék. Nyilván nem maxon de elmondható hogy jó munkát végeztek.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#10) dangerzone válasza Redneck (#9) üzenetére


dangerzone
addikt

Rövidesen kiderül, aztán majd tesztelek ott is. :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.