2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Pár mondat az új SimCity-ről

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

SimCity. Ugye az egyik legismertebb városépítős és gazdaságszimulációs játék. Nem mondok azzal sem újat, hogy a hazánkban március 8.-án megjelenő játék fejlesztője a Maxis, mely az EA egyik leányvállalata már egy ideje. Ez a hatodik rész, egy kivételével az összes SimCity-t a Maxis fejlesztette (a SimCity Társadalmak a TiltedMill-től származik, és ugye ez volt az a "furcsa" SimCity).

Mai nap, három órakor ért véget a második zárt bétateszt. Volt szerencsém az első bétán is részt venni. Aki azon nem tudott részt venni, de ezen igen, nem maradt le sokról. Ugyan az a térkép, ugyan azokkal a bétában elérhető épületekkel. :) Viszont optimalizáció történt, és pár hibát is javítottak (sajnos még mindig van egy-kettő kisebb bug, reméljük a megjelenésig ezek is eltűnnek).

Ez a maximális beállítás

A játék szívét a saját fejlesztésű, új szimulációs grafikus motor adja: a GlassBox felel a valósághű szimulációért, a dinamikus zenéért, hangokért és természetesen a gyönyörű grafikáért. Igen, a grafika gyönyörű, elképesztőén részletes, és jól optimalizált (mert a SimCity Társadalmak (2007) például a mai modern konfigurációkon is képes megdöccenni) és immár a szimulációs adatok a terepre vetíttettek.
Újdonság még, hogy képi effektek (szűrők) közül válogathatunk, ízlésünknek, kedvünknek megfelelően. Van pl. fekete-piros szűrő, ahol értelemszerűen csak fekete és piros színűek a textúrák, de van ún. "Zaftos" szűrő is, ahol az élénk színek dominálnak.

A játékmenet igen hangulatos, igazi SimCity-s, csak kicsit modernebb. :) Lehetőségek végtelenek, nem lehet két egyforma várost felépíteni. Aki szereti az efféle játékokat, az biztos nem tud majd a gép elől felállni. Még szerencse, hogy a béta játék csak egy órás volt. :N

Sokan nem örülnek (és egy kicsit engem is zavar, de nem a DRM miatt), hogy állandó netkapcsolatot igényel a játék. Az első béta során muszáj volt "sorban állni" és sokszor 10-15 perceket várni, hogy játszhasson az ember, mert a szerverek túl voltak terhelve. De a mostani béta folyamán nem volt ilyen probléma, és remélhetőleg megjelenés után sem lesz. Viszont kárpótol a MultiCity és a Sandbox mód.

Újraszületik a Maxis Stúdió csillaga? Minden bizonnyal igen, ugyanis rendkívül addiktív a játék, és a grafika nem ment a játékélmény rovására, sőt. :U

Köszönöm, hogy elolvastad. :R Végezetül íme még pár kép a bétából.

Hozzászólások

(#1) csasaKKP


csasaKKP
senior tag

Várom az észrevételeket. :) :R

"Life isn't some cartoon musical where you sing a little song and all your insipid dreams magically come true! So let...it...go!"

(#2) Armi5


Armi5
tag

Azért annyira jól optimalizáltnak nem nevezném :(

A gépem configja: Intel Q6600, ATI HD6850, 8GB DDR2 RAM, Windows 8

és mégis maximum beállításokon felbontástól függetlenül sokszor 24 fps alá ment, és buszmegálló építésnél meg 10 fps alá, ahogy a város egyre növekszik egyre csökken le az FPS :)
Mindenesetre írtam feedbacket hátha fejlesztők tényleg foglalkoznak ilyennel, szerintem indokolatlanul fut ilyen gyengén ezen a konfiguráción.. ha a Világítást és az Árnyékokat visszaveszem akkor tűrhetőbb volt tehát legalább 24 fps felett volt..

talán nálam volt a hiba?

“Maybe this is exactly how it’s supposed to be. Maybe everything is exactly as it should be.” - Dexter

(#3) DeFranco


DeFranco
nagyúr

Köszönöm szépen, hogy egyszer sem használtad a game gém gamelni szavakat! :R

(#4) csasaKKP válasza Armi5 (#2) üzenetére


csasaKKP
senior tag

Nálam ilyen probléma nem volt. Valóban, ahogy növekszik a város, úgy csökken a képkockaszám másodpercenként. Én ráadásul sokkal gyengébb konfigurációval rendelkezem. A beállításokban 30 FPS-re maximalizált alapból a képkockaszám, nekem minimum is 24 körül, a felett lehetett, nem éreztem soha megakadást (kivéve a képek készítésénél :) )

Kétmagos 3GHz-es Athlon, Radeon HD5670, 3GiB rendszermemória, Windows 7

@DeFranco: Soha nem használok ilyen szavakat. :)

[ Szerkesztve ]

"Life isn't some cartoon musical where you sing a little song and all your insipid dreams magically come true! So let...it...go!"

(#5) DeFranco válasza csasaKKP (#4) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Észrevettem, ezért (is) volt élvezet olvasni. Divat lett, nekem viszont feláll a szőr a hátamon tőle, ezért gondoltam kiemelni, milyen jó, hogy végre valaki nevén nevezi a gyereket :)

(#6) csasaKKP válasza DeFranco (#5) üzenetére


csasaKKP
senior tag

:R

"Life isn't some cartoon musical where you sing a little song and all your insipid dreams magically come true! So let...it...go!"

(#7) MasterDeeJay

Nekem is volt lehetőségem játszani a bétával azaz csak a másodikkal. Mivel elég negatív képem van az EA által kiadott játékokkal ezért arra számítottam hogy teljesen elrontják ezt a részt. Szerencsére nagyon is pozitívan csalódtam.
A játék nagyon gyorsan feltelepült, bár tudom hogy még rengeteg dolog nincs benne de azért furcsa hogy mindössze 1.5gb az egész.
Grafika a neten talált videókhoz képest nekem sokkal szebbnek látszik, tény hogy teljes térképet kitöltve (nekem 59 ezer fő lett a végeredmény 3. játékra) lassul a játék. Ami nagyon nem tetszik az a DOF és a blur effektek, értem én hogy ki akarják hangsúlyozni a távolságokat de ez engem kifejezetten zavar. Hangok és zenék hozzák a megfelelő szintet de a régebbiekből sok sok zenét átvehettek volna.
A bétában csak egy kis régiót lehetett irányítani, nagyon remélem hogy ennek azért többszörösét is lehet majd. Már fél óra játékidő alatt is sikerült teljesen kitölteni a pályát. Természetesen hajlandó lennék levenni a grafikát is hogy nagyobb városom legyen.
Kevés buggal találkoztam, egyik sem rontja el a játékot. Egy földrengés után beragadt a hang, egyes grafikonos nézeteket fél perc fagyás után jelenített meg, pár grafikai hiba ami csak ráközelítéskor látszódott, a hulladékfeldolgozó valamiért csak második lerakásra működött...
Kifejezetten tetszik amit az utakkal csináltak, rengeteg lehetőség van benne és nem bughalmaz mint a citiesXL-nél. (jó tudom nem kéne egy lapon emlegetni)
Zónázás nekem hiányos, én szeretném megszabni hogy milyen sűrűségű zónákat rakhassak le. Medium density-t szoktam residental-ból, az még könnyen kezelhető, illetve a farmok is hiányoznak.
Nagyon jó hogy szinte minden lerakott épületet (kórház, rendőrség...) lehet fejleszteni, végre nem kell egymás mellé rakni több azonos épületet. Ugyanígy parkokkal is elégedett vagyok.
Szélirány isteni ötlet volt, ipar szempontjából nagy segítség. Vízhálózat szerencsére már más, amúgy is Simcity4-ben első jópár perc azzal telt el hogy vízhálózatot építettem pontosan kiszámolva hogy a lehető legolcsóbb legyen és előre lefedje a térképet.
Város specializálódás kifejezetten tetszik, bár sajnos nem volt lehetőség kipróbálni de végigkattintattam minden lehetséges menüt és megnéztem minden lerakható dolgot.
Magyar felirat nagyon poénos és jól sikerült. pl: hamburger újrafeldolgozó, lámafasírt üzem...

Összességében hozta azt igazi simcity érzést. Már várom hogy márciusba játszhassak vele. (előrendeltem de sajnos nem a legolcsóbban 30euro-ba került a limited nem dobozos csak key)
A béta tesztje nagyon kevés volt, kapkodni kellet.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#8) Lenry


Lenry
félisten

meg fogom nézni.

eddig egyetlen városépítős játék jött be, a Tropico, de az nagyon hosszú órákra le tud kötni, de sajnos már elég sokat játszottam vele, hogy kiismerjem, így nincs benne kihívás, remélem a SimCity is tetszeni fog.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.