2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Sony - Avagy hogyan nézzük hülyének az embert!

Írta: | Kulcsszavak: sony . átvágás . szerviz . xb950 . ap . kamu

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Először is üdv. mindenkinek! Nem nagyon szoktam írni (ezért elnézést ha nem lesz túl jó), de most gondoltam ezt megírom, és kíváncsi vagyok a véleményetekre, tapasztalataitokra.

A Történet
Fejhallgató vásárlás előtt álltam, több modellt megnéztem. Amikor is megtaláltam, külsőre a nekem tetszőt egy Sony MDR-XB950AP személyében. Szeretem a kényelmet, a minőséget, és a nagy basszusokat, de ez most lényegtelen is. Elmentem a Sony Központi Szalonba, ahol ki is próbálhattam. Nem csalódtam, brutálisan tetszett, meg is vettem, eladó is dicsérte. Bár mondott egy olyat, ha valamiért szervizhez fordulok, (bár mondta, ennél a fejesnél minimális az esélye) akkor ne számítsak túl sok jóra, mert nem éppen a toppok. Én kérdeztem a szerviztől és utána magától a Sonytól és igaza lett. Sajnos.

A gond
Én alapból előrelátón próbálok, gondolkodni és ezzel a fejessel is így volt. Nagyon szeretem, iszonyatosan jó, ezért gondoltam, hogy megnézem, ha valamit cserélni kell rajta (itt a fülpárnát értem) akkor, hogyan lehetséges.

Nézegettem az ebay-t de még nem találtam (a fejes 2014 vége fele jött ki és írták, hogy még nincs úgy és gyári se nekik). Ez után gondoltam, hát a szervizt felhívom és megkérdezem mi a módja ha a garancia lejárt de esetleg szükségem lenne ilyenre (hozzáteszem szinte 100%, hogy nem kell de azért mégis tartalékba inkább)

A szerviz
Felhívom az első szervizet, aztán a másodikat, aztán a harmadikat.

A tapasztalatok:

RMD-Electronic Kft.
Megígérték visszahívnak, onnan nem tették, keresésre szinte elérhetetlenek voltak, majd még aki felvette bunkón közölte, hogy aki ígérte nekem nincs, majd hívjam másnap akkor lesz. (Utólag mivel írtam hívtak másnap)

Camcorder Kft.
Felhívtam őket, nem tudott árat mondani, de kb 5000Ft az összes, mind egy mennyibe kerül, kérte írjak e-mailt. Írtam, semmi válasz napokkal később se. Felhívtam megint, erre azt mondja az úr, hogy a kollégája biztos nem nézi az e-maileket, de szól neki és megy a válasz. ??????Hogy mi?????? Szerviz és nem néz e-mailt? Természetesen válasz azóta sem jött.

Hireltech Kft.
Felhívtam őket is. Hamar fel is vették és nagyon gyorsan segítettek is, a kolléga, rögtön rávágta, hogy kb 3500+áfa, kb 4500-5000ft mind, de kb 5 perc alatt kikereste a terméket. Amikor megtalálta ennyit hallok a telefonba „ UHHHHHH”. Kérdezem, mi az hogy „ UHHHHH???” Hát a termék ára picit magas. Mondom nem baj, nem érdekes, ha gyári, kifizetek többet érte, mint egy 3000-es utángyártottért.

Erre jön a válasz, hogy 17500Ft/db (még csak nem is pár)
Mondom neki, mi? Egy fejhallgatóhoz, ami 30.000 jelenleg, hogy kerülhet 35000 egy pár műbőr fülpárna? Azt mondja, nem tudja, ennyibe kerül, a többi fejeshez 5000ft. Mondom ez megnyugtató, hogy a 100000Ft-os fejeshez 5000ft.

Gondoltam írok a Sonynak, segítsenek nekem.
Az ügyfélszolgálat hamar válaszolt, elnézést kért és megígérte továbbítja a gondom.
Kb. 1-2 napra rá meg is jött a válasz, hogy az illetékes ügyosztály az árakat az Európai országokra harmonizálja (120$, 84 font más országokba is mint itthon kb.) Ekkora kamut mondom. Persze biztos más országokban nem gond többet fizetni két szivacsért, mint az egész fejesért. De persze a kétszer drágább fejeshez olyan jól van harmonizálva az ár, hogy az csak 5000Ft.

Ebben az egészben az a szomorú, hogy az embert hülyének nézik, és semmit nem lehet ellene tenni. Lehet persze az a verzió, hogy vegyél, másikat ne cseréld, de nem állja meg hiszen a többihez jóval olcsóbb. Az is lehet, hogy mivel új, így hülyítenek és később ugyan ilyen olcsó lesz mert nem kell majd belőle senkinek. Ettől függetlenül nem hinném, hogy cserélnem kellene (nem gagyi, tényleg jó), amikor meg igen akkor meg már rég lecserélem.

De az egészben az a legfelháborítóbb, hogy a hivatalos szervizek, szrnak az emberre, azt se tudják mi, hol, merre. A Sony központ annyit ér mint egy adag fs.

Részemről, Sony terméket nem veszek soha többet. Nem azért mert itt így álltak hozzá, de más cég termékénél, amikor hasonló kérdésem volt, rögtön segítettek, korrektek voltak és minden ment simán és hiába volt drága valami, annak az ára reális volt vagy adott esetben indokolt.

Veletek volt ilyen? Tapasztalataitok?

Köszönöm, hogy elolvastátok!

Hozzászólások

(#1) Carlas


Carlas
senior tag

Veletek volt ilyen? Tapasztalataitok?

Több mint 15 éve a Hardveraprón!

(#2) Gebriel válasza Carlas (#1) üzenetére


Gebriel
veterán

Elsőnek, szervizeket hívtál, ahol elsősorban műszaki meghibásodást javítanak, nem pedig tartozékokat árulnak.

(#3) Carlas válasza Gebriel (#2) üzenetére


Carlas
senior tag

Alkatrészt csak a szerviz adhat. Azért hívtam őket mert a boltban is mondták, máshol nem tudok ilyet venni.

Több mint 15 éve a Hardveraprón!

(#4) shteer válasza Carlas (#1) üzenetére


shteer
titán

Sonyt messze elkerültem mindig :)

..szerintem jónak tűnik

(#5) Carlas válasza shteer (#4) üzenetére


Carlas
senior tag

Most már én is. Tiszta vicc, pedig a termék eszméletlen de ilyen support, stb? Még az ebayes kínai is megold mindent, de itt kb leszarnak.

Több mint 15 éve a Hardveraprón!

(#6) Realradical


Realradical
őstag

Haverom vett egy Sony Z3-at valamelyik Szotyi-MutyiGSM-től (újGSM). Fél év garanciát vállatak a telefonra direktben, de semmi gond, közölték, hogy van még 2 év a Sony-nál. 8 hónap után betojt a telefon, mert beázott (a vízálló telefon). A Sony közölte, hogy mivel a telefon vízálló ezért ők erre a hibára nem vállalnak garanciát, de egyébként meg nem is európai piacra lett szánva a konkrét készülék ezért fakkjjú nincs is rá garancia amit igénybe vehetne.
Nekem a story meghallgatása után ez jött le:
1. Ne vegyél MutyiFónéknál telefont
2. Ne vegyél soha Sony-nál telefont

Ehhez képest a Samsung S3 ügyintézés nálam úgy zajlott, hogy: bementem a márkaszervízbe és mondtam, hogy mély hangoknál nagy ritkán recseg a hangszóró. A válasz: gyere vissza egy óra múlva kicseréljük benne és jó is lesz.
Fél óra alatt kész lett és mentem a dolgomra.

Things that try to look like things often do look more like things than things

(#7) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Tehát egy cég szar szemét szar alak, mert nem sikerült a 6 csillió termékei közül egyhez alkatrészt venni tőlük értelmes áron?

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#8) greenlizard


greenlizard
csendes tag

En is kerulom a Sonyt.
Ismerosnek van telefonja, termeszetesen a vizallo gumireszek nehany honap utan maguktol leszakadtak, a szerviz bunko mondon elkuldi a fenebe, hogy sajat hiba. Ezen felul sokszor nem tudja felvenni a telefont (nem ertem mit gondol, telefonalni egy >70k-s eszkozon?)
PS4-en gondolkodtam, de a mallo kontroller es a (nagy bejelentesi hype utani) jatekosokhoz valo hozzaallasuk miatt inkabb lemondtam rola.
Biztos van jo termekuk, de szerencsere lehet mast valasztani, es en inkabb mast fogok.

(#9) e=mc² válasza Realradical (#6) üzenetére


e=mc²
őstag

1. Mutyigsm-nel nem veszunk telefon. Fel ev garral nem veszunk telefon (es semmilyen elektronikai eszkozt sem).
2. Ertem en, hogy mit szeretnel kozolni, de azert az ugye erzed, hogy van kulonbseg egy beazott telefon es egy hangszoro csereje kozott?

3. Nekem az uj Samsung mosogepem doglott be gariidon belul, amit javitottak, de gariidon tul is megmurdalt megegyszer. Most akkor szarszamszung mert egy mosogep kakukk, de a hangszoro csere miatt meg nem?

Emberek! Kezeljetek helyen a dolgokat!

Ambulimax Provider

(#10) Carlas válasza Realradical (#6) üzenetére


Carlas
senior tag

Igen más cégnél ha ilyen volt jóval drágább terméknél pikk pakk megvolt minden

Több mint 15 éve a Hardveraprón!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.