Beszoptam. Este fél 10-kor a Pongrác úton, nem messze a Liget tértől beleszaladtam egy kátyúba, ami délelőtt még nem volt ott. Pont a nyomvájúban volt, későn észleltem, elkaptam a kormányt, a rohadt luk pedig a kerék szélét. Volt vagy 20 centi mély, szétütötte a felnit.
Egyből el is kezdett kopogni és rázni a kocsi, az első lehetőségnél félreálltam, s bár semmi nem látszott kívülről, biztos volt, hogy ezzel így tovább nem lehet menni. Eldöcögtem a benzinkútig, kutas csávó rettentő jó arc volt, kifordítottuk a kereket és ott volt az ütés.
Azt mondta, hogy ha kártérítést akarok, akkor hívjam ki a zsarukat, 1 óra alatt talán ki is érnek. Kellemes programnak ígérkezett este 10-kor Kőbánya legzűrösebb környékén bónusz barátnő. Úgyhogy hagytam a francba, és csak reméltem, hogy a futóműnek nem lett baja.
Nem lett, a felni is javítható pár ezerből, úgyhogy nincs vész, de.
A büdös francnak nem lehet úgy megcsinálni az utakat, hogy ez ne forduljon elő. Tudom, hogy szélsőséges az időjárás, de a rohadt életbe: ahol faltól falig van aszfalt, folytonossági hiba nélkül, ott nincs kátyú. Hogy miért nem lehet úgy megcsinálni egy úthibát, hogy ott teljes szélességben kicseréljük az aszfaltot? Kéregből mondok 10 olyan utat Pesten, ami olyan, mint egy patchwork, esik szét, hullik darabokra.
De oké, még ez sem feltétlen baj. De hogy a javított utak milyen minőségűek sokszor, az kritikán aluli. Megcsinálják, két hét múlva már meg van süllyedve, és soha, senki, sehol nem veszi elő a kivitelezőket, hogy figyeljél, a fél éves unokahúgom is szebben aszfaltoz, te gyökér, most nekiállsz és megcsinálod újra, mert ez így egy rakás szar. Ilyen még az életben nem történt, pedig százával lehet sorolni azokat a helyeket, amiket képtelenek megcsinálni. (Kőbányai-Hungária kereszteződés, villamossínek. Nem is tudom, hogy hányszor álltak neki. Külső Mester utca csatornafedők: megcsinálták, és szarabb, mint volt. A Törökvészin hullámvasutasat lehet játszani. A Simony Zsigmondon olyan mélyedés van, hogy abban elfér egy tatár hadtest lovastul. A Maros utcában csak egy csíkot szedtek fel egy éve, mára a helye egy homorú fekvőrendőr. Satöbbi.)
Gyűlölöm, hogy az a kátyúzás, hogy megy egy IFA a meleg aszfalttal, megáll egy luk felett, két jóska lerámol három lapát anyagot, másik két jóska pedig a lapáttal megcsapkodja azt és kész, be van tömve, jónapot, mehetnek rá az autók, az első busz pedig a felét ki is hordja. És ezért valaki kurvasok pénzt vesz fel, mert kátyúz. Hát szakadjon rá egy raklapnyi aszfalt, de forrón.
Én pedig rettegve közlekedek, csak mert alufelnim van, és kerülőutakon megyek, mert ismerem a környéket. De arra már nincs erőm felkészülni, hogy délelőttről délutánra keletkeznek akkora lukak, amikbe belefér egy kispolák.