Drága-e a magyar egészségügy?

Szerző: Blindmouse | Dátum: 2012-02-06 23:46 | Blindmouse oldala | Hozzászólások (26)

kulcsszavak: nincsenek

Volt 5 szabad percem, ezért csináltam egy gyors fejszámolást (najó excel) hogy vajon mennyibe kerül nekünk az egészségügy a Magyar Köztársaságban. A magyar átlagbér 2011: 216.000 Ft bruttó. 8,5%-os egészségügyi járulékot fizet az átlagos ember, ez 18300Ft havonta, amit a bérkalulátor meg is erősít. Tegyük fel, hogy 40 év munkaviszonya van az átlag magyarnak, ez hosszú idő, illene a nyugdíjasoknak pihennie egy keveset. 45 év alatt 9914400 Ft-ot fizetünk összesen az egészségügyre, reálértékben. Aki nem tudja mi az annak elmesélem, hogy ezt a zsebedben lévő értéknek kell venni, nem a "jövőre minden drágább" áron. Oké. Tegyük fel, hogy valami csoda folytán ez a pénz nem oda kerül ahova most, hanem egy számlára, amin állampapír vásárlódik. KÜLFÖLDÖN. Megvan? Jó. Akkor vegyünk egy sima infláció+5%-os országot, mint ami mink is vagyunk, tegyünk félre évi 220320Ft-ot meg együnk naponta egy almát. Mekkora is lesz ez az összeg 45 év múlva?

33 milió forint.

Ebből 6 koszorúér plasztikát lehet elvégezni (az egyesült államokban) vagy három bypass műtétet, vagy akár 300-szor busásan zsebbe lehet fizetni az orvosnak, esetleg 29000 doboz fejfájáscsillapítót lehet venni, ha valakinek nagyon fáj a feje. Ezt egy átlag magyar fizeti ki, egy élet alatt.

Mivel ahol a pénz, ott a mosolygós nővérkék, és ott nincs sorbanállás, ezért mindenki vidám, élettel teli. A nyugdíjasok megkapják a nekik járó tiszteletet, mert ugye a varázsszámlán lévő pénz nől, még ha fogyasztanak is belőle (évi 800.000-el, ha csak a felét betegeskedte el eddig), a fiatal örül, mivel az olajozott egészségügyben nem kell heteket várni egy röntgen-leletre. Az egészségügyi dolgozó örül, mivel szépen lassan nyugati szintre emelkedik az életszinvonala.

Varázsszámla.

navigáció

listázás
üzenetek  >|

hozzászólások a bejegyzéshez

(#1) Dluinet

Új Válasz Privát 2012-02-07 08:20:17

Dluinet
(PH! addikt)
(LOGOUT blog)

Az is kéne az államadósság csökkentéséhez, mint a manyup.

Semmi ok a nyugalomra, mindenki őrizze meg a pánikot!!!

(#2) kraftxld

Új Válasz Privát 2012-02-07 08:27:50

kraftxld
(PH! nagyúr)
(LOGOUT blog)

Nem jó a számolás, ezek kimaradtak:
Munkaadói egészségbiztosítási járulék (3%):
Munkaadói TB járulék (24%):
Ezt a bruttó bérre fizeti a munkáltató.

MCSE+M/S, MCITP, VCP5 - ''Soha ne becsüld le az autópályán száguldó DAT kazettákkal megrakott teherautó sávszélességét''

(#3) banhammer

Új Válasz Privát 2012-02-07 08:34:05

banhammer
(őstag)
(LOGOUT blog)

Én anno támogattam a vizitdíjat (300 Forint volt).
Nem volt nagy összeg, ki lehetett bírni.

Lehet naív vagyok és hiszek a tündérmesékben, én úgy gondoltam, hogy ez a pénz arra fordítódna, hogy kifessék a várótermet, rendbe rakják az épületet és talán jutott volna egy kis plusz pénz is az egészségügybe.
Aztán jött a három igenes szavazás aminek az eredménye már akkor borítékolva volt amikor azt bejelentették és eltörölték a vizitdíjat.
Erről a szavazásról meg megvan a saját véleményem.

Érdekes módon amíg volt a vizitdíj a várók üresek voltak, mert csak azok mentek a körzetihez akik tényleg betegek voltak.

http://prohardver.hu/tema/asus_p8h67-m_pro/hsz_1-50.html Running on Iconia A501 Grundstücksverkehrsgenehmigungszuständigkeitsübertragungsverordnung

(#4) Dany007 válasza banhammer (#3) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 08:48:04

Dany007
(PH! addikt)
(LOGOUT blog)

Ja, de akkor mire is költöttek az egészségügyben? :D
Ha jólemlékszem minden ágy mellé széfet akartak! Plusz 3 fogásos ebédet. :U
Úgy rémlik az első széfes szállítmányok meg is érkeztek meg valami jókora összeget már ki is fizettek rá mire végre leállították.

Szóval ha ilyesmire ment volna el az a plusz 300 forint, akkor semmi értelme.

(#5) potyautas válasza banhammer (#3) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 09:14:04

potyautas
(tag)
(LOGOUT blog)

Voltál beteg abban az időben? Én elmentem a háziorvoshoz, reumatikus panasszal. 300Ft. Beutalt a szakorvoshoz (aki szintén ő volt) megint 300Ft. Kiírt nekem 10 kezelést 12000Ft-ért. (a kezelést végző cég is az övé) Nem vett állományba, hiszen úgyse volt munkám, nem maradtam ki a munkahelyemről. Megérdeklődtem, hogy nem kellene-e kontrollra mennem? Kegyeskedett fogadni. Újabb 300Ft, amiért lediktálta, hogy "terheletlenül panaszmentes" Így már elég sok. Nem?

(#6) Dluinet válasza potyautas (#5) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 09:20:02

Dluinet
(PH! addikt)
(LOGOUT blog)

6000Ft feletti részt visszaigényelted nem?

Semmi ok a nyugalomra, mindenki őrizze meg a pánikot!!!

(#7) Blindmouse válasza kraftxld (#2) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 09:51:03

Blindmouse
(tag)
(LOGOUT blog)

Nos, ha feltételezzük, hogy a kórházakat akkor is fent kell tartani, ha nincs beteg, illetve azoknak akiknek nincs még a "varázssámláján" pénz azét is kellene valamiből finanszírozni.
Meg ha hazzáadnám, hogyÉ
Munkaadói TB járulék (24%): 51.840 Ft
És kijönne egy százmillió feletti összeg, túl hihetetlen lenne.

De tudom, mesevilágban élek.

Átléptétek az ingerküszöböm.

(#8) Ringman

Új Válasz Privát 2012-02-07 10:41:38

Ringman
(senior tag)
(LOGOUT blog)

ne feletkezzünk meg az eho-ról sem [link]

lehet meglepődni, hogy mi után kell még fizetni - linken szép kis lista

hülyékkel nem tárgyalunk

(#9) potyautas válasza Dluinet (#6) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 11:02:58

potyautas
(tag)
(LOGOUT blog)

Nem, hiszen az én esetemben csak 900Ft volt a vizitdíj. Na, de az is mire fel? Megjegyzem, fizettem én saját magam után munkaadói járulék címén 39%-ot is korábban.

(#10) Dluinet válasza potyautas (#9) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 11:06:37

Dluinet
(PH! addikt)
(LOGOUT blog)

Pszichológia, adtál pénzt az orvosnak, ezért már nem fogsz borítékban még pénzt neki adni.
De szar mondat lett.

Semmi ok a nyugalomra, mindenki őrizze meg a pánikot!!!

(#11) potyautas válasza Dluinet (#10) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 11:17:47

potyautas
(tag)
(LOGOUT blog)

Tényleg az lett ;)
Apró kellemetlenség miatt (nem nevezném betegségnek) mentem el decemberben, miután már megszűnt a munkaviszonyom. Kértem, hogy legalább 2 hétre vegyen betegállományba. Aztán kiírattam magam, mielőtt letelt a 2 hét. Pénzt nem kínáltam szerencsémre, ugyanis hiába kaptam "táppénzes pappírt" nem volt értelme leadni, mivel nem jár pénz.

(#12) Lauda

Új Válasz Privát 2012-02-07 11:58:29

Lauda
(PH! nagyúr)
(LOGOUT blog)

Azt nem szamoltad bele, hany ember nem fizet be szinte semmit es elete vegeig kezelik. Hany ember kap folyamatos ellatast elete vegeig es persze dolgozik es fizet es meg lehetne sorolni a vegtelensegig. Befizetsz 30 evet, kapsz egy rakot es mar rad is koltottek a penzt, amit befizettel. Minden relativ, hogy draga-e. Amikor fizetsz, akkor draganak tunik, mikor meg rad koltenek, akkor eszebe sem jut senkinek, hogy ez mennyi penzt vett el a kasszabol.

[ Szerkesztve ]

(#13) Ringman

Új Válasz Privát 2012-02-07 12:09:20

Ringman
(senior tag)
(LOGOUT blog)

ezért kellene minden cselekvőképes 18+ embernek mindentől függetlenül havonta becsengetni az eho alapdíjának legalább a felét (most azt hiszem 6310 Ft), akkor nem kellene ilyen nagy járulékokat fizetni.

hülyékkel nem tárgyalunk

(#14) Blindmouse válasza Lauda (#12) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 13:07:09

Blindmouse
(tag)
(LOGOUT blog)

Aki nem fizet be semmit, az az egyesült államokban először egy alacsony kamatozású hitelt kap, aztán megtagadják tőle a kezelést. Nem mennék bele morális vitákba hogy ez vagy az a rendszer jobb-e. Mindenesetre elgondolkodtató.

[ Szerkesztve ]

Átléptétek az ingerküszöböm.

(#15) Lauda válasza Blindmouse (#14) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 16:06:18

Lauda
(PH! nagyúr)
(LOGOUT blog)

Elgondolkodtato, az biztos. Az is, hogy aki teheti miert jar magyarorszagra fogorvoshoz amerikabol, miert kerul egyetlen foghuzas 200 dollarba, 4 fog potlasa 3500 dollarba es miert nincs rengeteg amerikainak biztositasa.

(#16) Blindmouse válasza Lauda (#15) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 20:00:51

Blindmouse
(tag)
(LOGOUT blog)

Ha utánnaszámolsz, nem olyan sok a 3500 dollár kb 800000 forint 4 fogért. Ha rendesen meg van csinálva, évtizedekig jó, és a töredékét emészti fel a "varázsszámlának".

Az hogy miért nincsen nekik, az meg teljesen egyértelmű, ott sem fenékig tejfel az élet. De aki tisztességesen dolgozik, és fizette valamikor a biztosítást, az a pénz nem vész el, hanem ott marad a számlán, gyarapszik.

Olyan sem lenne, hogy: "nem dolgozol 2 hete, így már nem fizeti a TB"

Átléptétek az ingerküszöböm.

(#17) Lauda válasza Blindmouse (#16) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 20:57:06

Lauda
(PH! nagyúr)
(LOGOUT blog)

Szerintem azt akarhogy osztod/gyokolod, akkor is nevetsegesen sok.

Igen, ott sem az, ugy volt, hogy az obama mozdit ezen az egeszsegugy kerdesen valamit, de eddig ez csak igeret maradt.

Ha megszunik a jarulekfizetes, ugy tudom meg 60 napig jogosult vagy ellatasra, de ez nem biztos, hogy most is igy van.

(#18) Kassadin válasza Lauda (#15) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 20:59:39

Kassadin
(PH! addikt)
(LOGOUT blog)

Tegyük hozzá, hogy ott a biztosítás hatalmas nagy bizniszt jelent...

The pain is my best friend.

(#19) Ringman válasza Blindmouse (#16) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 21:07:47

Ringman
(senior tag)
(LOGOUT blog)

usa-ban viszont olyan is van, hogy a biztosítód bizonyos eljárásokat egyáltalán nem, vagy csak co-payment rendszerben finanszíroz. pl egy ritkább rákbetegség esetén (amire mondjuk genetikailag hajlamos vagy).

(#17) Lauda
itthon szerintem (lusta vagyok utánanézni) a munkanélküli hozzájárulás (vagy hogy hívják, mert mindig változik) idején belül biztosított vagy. utána meg az egészségügyi szolgáltatási járulékot (havi 6390 Ft) kell fizetni

hülyékkel nem tárgyalunk

(#20) Dluinet válasza Ringman (#19) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 21:33:06

Dluinet
(PH! addikt)
(LOGOUT blog)

"az egészségügyi szolgáltatási járulékot (havi 6390 Ft) kell fizetni"

De nem mindenkinek, mert a "hátrányos helyzetűeknek" nem kell fizetni, csak a többségnek.

Semmi ok a nyugalomra, mindenki őrizze meg a pánikot!!!

(#21) Ringman válasza Dluinet (#20) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 21:39:58

Ringman
(senior tag)
(LOGOUT blog)

többek között erre is írtam a #13-as hsz-t, hogy szerintem mit kellene csinálni.

+ az lenne jó (ha jól emlékszem, végül ez nem lett bevezetve), hogy a magánkórházak is megkapján a tb szerinti térítést az orvosi beavatkozásoknál - pl műtét, szűrés - és neked csak a különbözetet legyen szükséges fizetni (akár kieg. biztosítással, az már lényegtelen e szempontól)

hülyékkel nem tárgyalunk

(#22) Blindmouse válasza Ringman (#19) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 21:51:02

Blindmouse
(tag)
(LOGOUT blog)

Lauda: Több mint valószínű, a fog nem kerül annyiba. De ha fűtesz a kórházban, kifizeted az orvosod diákhitelét, a mentőautók karbantartását, új műszerek stb. akkor magasabb az ár.
Én is hallottam rémtörténeteket, hogy ATX tápegységeket 100.000 Ft-ért hoz a beszállító, satöbbi. Nyilván lehetne faragni rajta, de nem fogsz anyagköltségen fogat kapni.

Ringman: nem mondtam hogy egy az egyben le kellene másolni a rendszerüket. Sőt, nem mondtam, hogy jobb lenne a mostaninál. De ha már elgondolkodunk rajta az is haladás. Nyílván nem is lehetne egyik napról a másikra egy liberális szabadpiaci biztosítós rendszerre áttérni, de amit hiányolok mindenképp, hogy nincs választási lehetőség, hanem nesze hülye állampolgár, TB és kész, Max fizetsz magadtól még.

(#21) Ringman: Valóban, ha nem az emberek negyede dolgozna, nagy előrelépés lenne.

[ Szerkesztve ]

Átléptétek az ingerküszöböm.

(#23) Ringman válasza Blindmouse (#22) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 21:57:32

Ringman
(senior tag)
(LOGOUT blog)

ezzel viszont egyetértek, hogy válaszható legyen - nyugdíjfizetés szintén.

viszont ezt érdemes elolvasni - vagy legalábbis átfutni, egy grafikont be is rakok belőle: [link]

szerk: pont nem fér ki a kép

egyébként Bokros Lajos is ezt javasolta, mármint hogy mindenki fizessen havi fix alapdíjat. ha 2000Ft/hóval számolunk és ~8M fizetővel, csak ez 192Mrd/év, azért ez nem kevés.

[ Szerkesztve ]

hülyékkel nem tárgyalunk

(#24) fordfairlane

Új Válasz Privát 2012-02-07 22:04:05

fordfairlane
(PH! addikt)

Fiatal, bikinis nővérkéket a magyar egészségügybe!

my hovercraft is full of eels

(#25) Blindmouse válasza Ringman (#23) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-07 22:47:00

Blindmouse
(tag)
(LOGOUT blog)

Magyar Kösztársaság:
"2009-ben a teljes egészségügyi kiadások 69,7 százaléka származott költségvetési forrásból " Illetve 2007: "a GDP 7.4%-át fordítja az egészségügyre "

Ebből a szempontból állam-magán arányaiban a Kanadait idézi az elosztás, az USA GDP arányának mintegy a fele. Tekintve hogy a Magyar GDP jóval alacsonyabb az USA GDP-jénél, ezek a számok még jót is jelenthetnének, ha nem lennének globális piacok, és nem konvergálnának az árak egymás felé. Gyakorlatban ez szerintem inkább azt jelenti hogy a Magyar ellátás siralmas. Itt egy illusztráció hozzá:

Átléptétek az ingerküszöböm.

(#26) Ringman válasza Blindmouse (#25) üzenetére

Új Válasz Privát 2012-02-08 10:28:00

Ringman
(senior tag)
(LOGOUT blog)

ebben ugye nem szerepel a hálapénz? :U

tény, hogy alulfinanszírozott az eü (ugye nálunk nem olcsóbbak az eszközök - mint írod is), mind munkabér, mind a vizsgálatok oep-támogatása miatt, gépek állnak, hogy nincs pénz pl ultrahangra, miközben 24h-ban is mehetne a dolog - nyilván részben magánvizsgálatokra használva, tehát a magánpraxisban kibérelnék a gépet, a kórháznak fizetve.

mivel alacson normák megengedettek, ezért van előrejegyzés csípőprotézisre egyik kórházban talán 2019-re. hát beszarás. de az eü és tb járulékot nem lehet hová emelni, a költségeket több fizetőre kell hárítani.

hülyékkel nem tárgyalunk

navigáció

listázás
üzenetek  >|