2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Aktuális szösszenetek a boltból...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Jó régen írtam ide, de pótolnám, hogy mi volt az elmúlt időszakban a kisvárosi pc-boltban.

Úgy 3 hete bejött egy vevő elem után érdeklődni. Nekünk nem volt (valami ritka elemről volt szó), elemes nem tudott intézni (mivel egy gyártó forgalmazza csak, és azok nem ők), így telefonáltam egyet, hogy egy más jellegű boltba van-e. Eligazítottam, hogy merre menjen, mire hivatkozzon. Majd távozás előtt az alábbi párbeszéd zajlott le:
-Nem is tudtam, hogy árultok D-vitamint. Mennyibe kerül?
-Ne haragudjon, de mit is kérdezett?
-D-vitamint menniyért adod? (közben mutat a polcra).
-Uram, ne haragudjon, de azok nyomtatóba patronok...

Utolsó írásom óta lezajlott a farsang is (tényleg jó rég írtam). Bejön az ügyfél, elmagyarázza, hogy mit szeretne: a gyerkőcök bizonyos termékcsoportnak fog beöltözni, és egy adott márka logóját betűnként ki kéne nyomtatnom külön-külön A4-es lapra szabásmintának. Letöltöttem a logót, szétszedtem betűkre, kinyomtattam, és mindenki boldog volt. Aztán másnap jöttek ketten ugyanezzel a kéréssel. Harmadik nap bejön egy ügyfél, de látszik rajta, hogy kissé ideges, meg zavarban van. Gyorsan maga mögé engedi az utána bejövő ügyfeleket, aztán mikor egyedül volt belekezd a monológjába: lenne neki egy nagyon különleges kérése, de ő annyira szégyelli magát, meg olyan zavarban van, mert tiszta égő, meg ne röhögjem már ki, de az lenne a helyzet, hogy az iskolában elég érdekes farsangi jelmezt találtak ki. Megkérdi, hogy biztos nem fogom-e kiröhögni. Mondom neki semmi probléma, ő a negyedik ügyfél, aki ezzel jön, melyik márkát kellene, és hogy kinyomtatni. Közben jól elröhögtünk az egészen.

Bejön az ügyfél, leb@××÷a (szó szerint kell elképzelni) a pultra az ezer éves kazettás autós fejegységet az asztalra, mutogat a csatlakozójára (nem ISO csatlakozó, hanem valami specifikus), majd az alábbi beszélgetés zajlik le:
-Agyjál adaptert hozzá (így natúrba, köszönés, és egyéb sallangok nélkül).
-Heló, sajnos nincs.
-Hádemé?
-Ez egy számítástechnikai bolt, nem autóhifi szaküzlet.
-Ja jóvan, persze, értem, világos. És fejegységetek USB-s milyen van?
-Nem tartunk fejegységet.
-Hádemé?
-Mint azt az előbb elmondtam, ez egy számítástechnikai bolt, és nem autóhifi szaküzlet.
Fekapja a fejegységet, és kimegy (köszönés, és bármi nélkül).

Egyik este zártam, a táblát megfordítottam, viszont az ajtót elfelejtettem bezárni (nem szokásom, sajnos tapasztalat, hogy az emberek nem olvasnak, csak mennek, és értetlenkednek utána, hogy mért nem szolgálom őket ki, ha úgyis bent vagyok). Bejön az ügyfél, és közli velem, hogy elfelejtettem nyitáskor megfordítani a táblát, az áll ott, hogy zárva (és ezzel a lendülettel megfordítja).

Beáll a boltajtóba közvetlen egy méregdrága terepjáró (merthogy a parkolótól kb. 15 métert sétálni kellene), bejön az ügyfél.
-Ezt fénymásold le egy példányban (köszönés, és minden felesleges szó nélkül).
Lefényelem neki az egy oldalt, egy példányban. Ez mindösszesen 10 forintba kerül.
-Valamiben tudok még segíteni?
-Nem.
-10 forint lesz.
És eljön a pillanat, lerak egy húszezrest.
-Ne haragudj, nincs kisebb, vagy apród nem lenne? Vagy 10 forintod?
-Nincs, és nem is lesz!
A megtisztelő hangnemre elővettem a legszebb fapofám, elvettem a pénzt, UV, és elkezdtem a szokásost: húszezret kaptam, tizenkilencezer-kilencszázkilencven a visszajáró... És elkezdtem visszaadni. Látja, hogy mit csinálok, kijött a szeme mint a csigának, majd odaszól:
-Há várjál már, megnézem a kocsiba, hogy van-e apró!
-Ne haragudj, de már beütöttem, és elkezdtem visszaadni, már késő.
-Há de ne add már olyan apróba.
-Sajnálom, de nekem sincs nagyobb.
És kedvesen, mosolyogva visszaadtam neki, majd - szó szerint - két marék pénzzel (a legnagyobb címlet ezres volt, de csak kettő darab) és a fénymásolattal beült a kocsiba, és elment.

Egyik péntek este zárás után úgy 45 perccel épp indulnék, riasztok, zárom az ajtót, megfordulok ügyfél.
-Zárva vagy?
-Igen, úgy háromnyegyed órája bezártam.
-Ó, nekem fénymásolni kellene tételeket pár darabot.
-Mikorra kellene, és hány darabot saccra?
-Most azonnal, és úgy 500 darab.

Hozzászólások

(#1) creation


creation
senior tag

A terepjárós sztoriért Respect, magam se tettem volna másképp, csak a "nincs és nem is lesz" mondatnál közöltem volna, hogy ne legyen kishitű :DDD Bízzon Istenben és a csodáiban! :DDD

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#2) kemotox


kemotox
addikt

És honnan tudod, hogy a patronban nincs D-vitamin?:D
A terepjárós csávónak megnéztem volna a képét.
Az utolsó meg.. tipikus :D

(#3) Dany007


Dany007
veterán

Hajajj, látom ez sehol sincs másképp, ahol ügyfelekkel kell foglalkozni...
Ehhez azért kell egy kis rutin meg hidegvér meg minden. :)

A 20 ezreses jó volt. Én az utolsónak néztem volna meg a pofáját... Hogy mit képzelnek magukról az ilyenek azt nem tudom... De eszembe nem jutna még csak 19:50-kor se odaállítani bárhová, ha tudom hogy 20:00-kor zárnak mondjuk. Nemhogy zárás után. : )

Egyébként ez kb az egész magyar társadalomra - de talán a legtöbb emberre - jellemző. Mármint ez, hogy mindent az utolsó pillanatra hagy.
Most épp pár napja olvastam hogy a kormány szeretné ha nem az emberek csinálnák meg a saját adóbevallásukat, hanem központilag intéznék mindenkinek, azért - legalábbis ez volt az indok - hogy ne kelljen szívni az utolsó napon a leadással.
De hát könyörgöm, hónapok vannak rá! Hónapok! Meg jönnek mindig az utolsó napon éjfélig nyitvatartással... És állítólag még akkor is tömött sorok vannak, mert aki nem adja le, annak jön a bünti. De ez hihetetlen számomra, hogy vannak emberek - ráadásul piszkosul sokan - akik nem képesek ezt hónapok alatt(!) megcsinálni és kockáztatják a büntetést meg képesek az utolsó napon leadni akár éjfél közelében is. Szerintem a lustaság / hanyagságnak ez már egy nem normális szintje.
Okés, van amikor sürgősen kell valami, mert van ilyen. De amikor hónapok vannak valamire és akkor is képes az utolsó pillanatra hagyni büntetést kockáztatva az nem normális.
Én nem hagynék éjféli nyitvatartást se. Aki nem tudja leadni időben annak úgykell.

(#4) Eastman


Eastman
őstag

Egy sztori az apróhoz:

Volt anno egy elég kemény főnököm. Jó ember, de durván be tudott szólni. A kollégák közül nem mindenki viselte el a stílusát. Az egyik srác nagyon kiakadt rá és ugyanolyan hangnemben visszaszólt. Két büszke ember, felmondás lett a vége. Főnök még odaböffentette, hogy "tudod, még a harmincezerrel nem számoltál el Zolikám!", de olyan igazi sggéből kirántós módon. Családi kft, a telephely a főnök háza, ő a király.

Srác bement a Magyar Nemzeti Bankhoz, és vásárolt 30000 darab egyforintost. Összeöntötte egy zsákocskába és az utolsó napon messziről odabaxta a küszöbre.

Főnök, asszony, gyerek egy hétig papírba rollnizta a konyhaasztalnál a kis egyforintosokat, mert vissza csak rollniba tekerve veszi vissza bármelyik pénzintézet.

Nem röhögtünk nagyon.

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#5) pityutool


pityutool
tag

Érdekes sztorik, a terepjárósat pedig különösen profin megoldottad, sokkal célravezetőbb, mint ha elkezdenél hőzöngeni... :R
De vajon mit akarhatott ezzel? Megspórolni a 10 Forintot abban reménykedve, hogy nem fizetteted ki, elfelejtette az aprót és az autóhoz nem akart visszamenni, vagy csak 'belhézhatnéka' volt ?!
Mellesleg hivatalosan a bolt köteles visszajáróról gondoskodni?

Topi

(#6) buherton válasza Eastman (#4) üzenetére


buherton
őstag
LOGOUT blog

A terepjáróson nagyot nevettem. Csak így tovább!

Postán kilóra átveszik.

(#5) pityutool: Váltani akart csak ugye úgy heccből senkinek sem vált fel, így vett valamit potom pénzért.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#7) rgranc válasza Dany007 (#3) üzenetére


rgranc
aktív tag

Dany: az utolsó pillanatra hagyás egyértelműen (amúgy szerintem nagyon sok máshoz hasonlóna) nem magyar specialitás. Tegnapi példa: számtech rendszerekkel dolgozunk, egy speciális certificate tegnap lejárt többszáz szerveren egyszerre (demo certificate volt, vásárlás és telepítés után az ügyfelek nagy része tojt rá hogy kicserélje), ezt hetekkel előre kommunikáltuk (mármint hogy aki azt használja, annak tegnap le fog járni). Nagyjából mindenki azonnal nekiállt szépen cserélgetni, kivéve az amerikaiakat, akik közölték tegnapelőtt csütörtökön, hogy hát majd pénteken, amikor bemegy mindenki dolgozni, akkor megcsinálják az ő 48 rendszerüket. (Az utolsó utáni pillanatban, kb.). És nem magyar kivándorlók voltak, mielőtt valaki megkérdezné... :D

És nagyon kösz a sztorikat, tényleg jók! Jöhet még bármikor, ha van!

[ Szerkesztve ]

(#8) Bazsesz


Bazsesz
őstag

(#1) creation: Sajnos nem boríthatom ki a vevőt, és nem ironizálhatok, mert egyes réteg nem érti, hogy mi az :)

(#2) kemotox: Jogos a felvetés, valóban nem áll rendelkezésre elegendő információ annak megállapítására, hogy a nyomtatópatronok hány százalékban tartalmaznak D-vitamint - már ha tartalmaznak -, illetve van-e érdemi különbség az utángyártott, és az eredeti patron közt. Nagy valószínűséggel egyik nagyobb egyetem, vagy csoport se végzett még ilyen jellegű kutatást, bár ezzel kapcsolatban sem áll elegendő információ a rendelkezésemre. Vélhetőleg egy átfogóbb kutatást kellene végezni, hogy végzett-e valamelyik csoport, vagy egyetem célirányos kutatást, hogy tartalmaz-e a nyomtatópatron D-vitamint. Sajnos idő hiányában nem tudom 100% biztonsággal kijelenteni, hogy végeztek ez irányú kutatást, így teljes biztonsággal azt se tudom kijelenteni, hogy a nyomtatópatron - legyen szó eredetitől, vagy utángyártottról - nem tartalmaz D-vitamint. Egyezzünk meg annyiba, hogy 60% valószínűséggel kijelentem, hogy nyomokban D-vitamint tartalmazhat. A maradék 40%-ot fenntartom annak, hogy baromira nem érdekel :D

(#3) Dany007: Nincs azzal probléma, hogy zárás előtt 5-10 perccel beesik valaki, hogy meg kéne neki csinálni valamit, ami megvan 5-10 perc alatt, bár 15 percre se mondok nemet. Én azért ülök, és azért kapom a fizetést, hogy nyitvatartási időben a lehetőségekhez mérten kiszolgáljam a vevőt, még ha zárás előtt 1 perccel érkezik. Utolsó pillanatra hagyást hagyjuk, mert tudnék mesélni, ráadásul kibírtam röhögés nélkül...

(#4) Eastman: amikor először olvastam, akkor egy csodálkozós 'meg volt az első szó, ami a fejembe jutott :D El bírom képzelni azt a visszafogott, szolíd, apró vigyorgást, amikor megláttátok :D

(#5) pityutool: röhögni fogsz, van egy bizonyos réteg errefele, aki ilyen, vagy hasonló módszerekkel próbál spórolni. Annyo mikor haver megkért, hogy egy este legyek már náluk pizzafutár, először 1000, majd 6000 forinttal próbáltak meg behúzni. Szóval igen, spórolni akart 10 forintot Ha paraszt akarnék lenni, akkor biztos azért spórol így, hogy tudjon tankolni a kocsiba a kúton egy ezresért. Még úgy se nagyon hiszem el, hogy ott voltam, és a saját szememmel láttam.

Hogy köteles-e visszajáróról gondoskodni? Na erről gőzöm nincs. Szigorúan elméleti síkon gondolkodva: mivel hivatalos fizetőeszköz, így fizetéskor köteles vagyok elfogadni (váltani nem), és ha elfogadom, akkor köteles vagyok visszaadni, tehát - elméletileg - köteles vagyok váltópénzről gondoskodni. Hogy a törvény mit ír elő, azt nem tudom, de inkább gondoskodok váltóról.

(#6) buherton: nem, sajnos itt arról volt szó, hogy spórolni akart 10 forintot. Sokan csak legyintettek volna, hogy "majd holnap behozod", vagy "akkor hagyjad". Csak ha ezt egyszer megcsinálod, onnantól kezdve oda járnak élősködni.

(#7) rgranc: Vannak, csak általában ilyen egysoros aranyköpések. De majd azokat is leírom egy posztba, ha lesz egy adagnyi. :)

''Játék a szavakkal mintájára Dúd a betűkkel :d Előadja Bazsesz művészúr :)'' by Esmein

(#9) Dany007 válasza Bazsesz (#8) üzenetére


Dany007
veterán

Na én viszont nem igazán bírom. :)
Mondjuk nálunk a nyitva tartás vége a munkaidő vége is. És ugye azért addig el kell pakolni, gépeket leállítani (teljesen más területen dolgozom mint te, de sok az ügyfél) összekészülődni stb... Mert ugye ha plusz fél órát maradok ilyenek miatt, azt nekem nem fizeti ki senki, ingyen meg dolgozzon akinek két anyja van.

Szóval én már rászoktam, hogy amikor az ügyfél kérdezi azt mondom fél 4-ig vagyunk! És akkor talán(!) odaér 4-ig a cuccáért. Rengetegszer csinálták már meg velünk azt, hogy kérdezi meddig vagyunk nyitva? Mondom 7-től 4-ig. Erre beállít 15:59-kor! Komolyan. Ráadásul egy csomó dekor táblája volt, amit a szomszédos üzemünkből kellett segíteni neki átcipelni. Szépen fél 5-ig eltartott, lekéstem a buszomat volt vagy fél 6 mire hazaértem a háromnegyed öt helyett.
Persze mostmár kocsival mobilisabb vagyok, de most meg a gyerekért kell mennem időre szal...
Szal na így szoktam rá arra ,hogy azt mondom az ügyfeleknek hogy fél 4-ig vagyunk, mert akkor ha fél 4-re is jön, talán végzünk 4-ig.

@rgranc:

Igaz igaz... Egyáltalán nem magyar szokás. Próbáltam is javítani magamat még hsz-en belül. :)

[ Szerkesztve ]

(#10) Eastman válasza buherton (#6) üzenetére


Eastman
őstag

Ez '99-ben volt. Hidd el, hogy rollnizott a család. De mint az angyalok.

( #8 ) Bazsesz: ;) Egyedi problémamegoldás. Szegény boss is emlegette sokáig. Sok vadonat új csillogó kicsi érme. Egy pillanatra Dagobertnek érezhette magát.

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.