A történet egészen 2003-ig nyúlik vissza, miután édesanyám Fiat Uno-ja úgy gondolta ideje megpihenni. Ekkor kezdtünk keresni autót, és főként a praktikusság volt elsősorban szempont. Az autót akkor hozták Nürnbergből, 990.000 ft volt az ára.
Az extrákról:
- sibedá' (tetőablak)
- ABS
- Blaupunkt magnó
- gyári kagylóülések
- na meg a szexi metálkék fényezés.
Mikor hozzánk került kb 120-130.000 km volt benne, nem emlékszem pontosan, mert 9 éves voltam. Az autó az örökkévalóság plusz egy napos motorral szerelt 1.6i 8v. Nem egy erőmű de a mai napig tudja a gyári értékeket, mint fogyasztásban, mint menettulajdonságokban. Teltek az évek az autóval, és sajnos volt vele probléma. 2x állt le alattunk az autó, egyszer kb' 2007-ben a semmi közepén meghalt a generátor ( ami ezeknél típushiba ). A tankot pontosan 5x(!!!) kellett cserélni - bár itt hozzátenném, hogy ez a mesteremberek hozzá nem értéséből is fakadt - mert mindig vákumot kapott és szétrepedt egy gyengébb illesztésnél.
Aztán elérkeztünk 2008-hoz, és ahhoz , hogy felköltöztünk Pestre, ahol anyukám nem igazán akart vezetni, így hát letettük a ház előtt az autót. Láttam, ahogy az enyészeté lesz az autó. A tipikus F Astra helyeken teljesen elrohadt az autó. 2010-nél és 164.000 km-nél járunk, mikor is építkezni kezdtünk vidéken, és szükség lett egy málhás szamárra. Bevontatták egy szerelőhöz, ahol megkapott mindent. Lakatolás, futómű javítás, szíjak, folyadékok, és minden amire szükség volt. A sok cuccolás és a rossz útviszonyok miatt, a hátsórugó kettétört, de ez is orvosolva lett. Ekkor én már 16 éves voltam, és ott vidéken elkezdtem vele tanulgatni, játszani stb' stb. 2011-ben meg lett a jogsim, az autó már felesleges lett anyámék számára és hát ki ha nem én, megkaptam
Itt indul tehát az én történetem. Elég sok helyre eljártunk vele, mert vagy kellett pakolni, vagy csak haverokkal jártunk ide-oda. Mivel nem sok pénzem volt, így a szervizelések kezdtek elmaradni, vagy házilagosan megoldódni. A 2. leállása már velem történt a Hungária körút kellős közepén. Vígan, boldogan ment, egyszer csak megállt a motor. Kiderült, hogy a gyújtásmodul halt meg, és szikra híján tolni lehetett. Miután meg lett oldva, végzetes probléma nem volt vele. Volt 2 kisebb koccanásom, ami nem igazán lett kilakatolva, így eléggé kezdett hajazni egy vasas, vagy lomis járgányra, de a dolgát tette. Olajat nem kell már az autóban cserélni, mert ő kiköpi, én meg utána töltöm. Ahhoz, hogy rendben legyen, meg kéne bontani a motort ami drága és nem is szeretném. Még így is 6-8 literrel eljár az autó!!! (Közel 20évesen, szerintem nem egy rossz érték). Sokszor utaztunk vele akár 500km-eket is gond nélkül, 5-en, nagy cuccokkal. Egyszer Budapest-Kaposvár, Kaposvár - Budapest útvonalat 4-en plusz egy 120kg-os nyerőgéppel tettük meg.
Gyűltek a kilométerek, meg a hibák, amivel nem tudtam mit kezdeni. 2012 nyarán elhúztam melózni, hogy a műszakit és a rendbetételt ki tudjam pengetni. Az autó teljesen ki lett lakatolva, mindenhol visszakapta a gyári fényezést, az első futóművet ki kellett cserélni, ugyanis szétesett. Az autó 188.000km-el került újra hozzám augusztusban, teljesen kiglancolva. Azóta megint sokat utaztunk vele hibák nélkül. Bár az elektronika produkál néha furcsaságokat. A hátsóajtóban a központizár egyszer jó, egyszer nem, a duda ugyanez. Na mindegy, majd kitalálunk rá valamit.
Jelenleg várjuk a telet, és a havat, hogy lehessen játszani újra. 196.896km-nél tartunk december 8-án, ami egy 20éves autónál egyáltalán nem sok.
Nekem a célom a 222.222 km, bár félek az elengedéstől, mert a 10 év alatt, és főleg az elmúlt
2 évben nagyon hozzám nőtt
(P)2010 tél(/P)
(P)2011 november (első koccanás)(/P)
(P)2011 tél . Azt hittük nincsen lejjebb, ez volt a vég, gusztustalan stb stb.(/P)
(P)2012 nyár a MEGÚJULÁS(/P)
Ha rendesen gondját viseled,és nem lopják el,sose kell elengedned.
HardCore is my LifeStyle