2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

308 rc z

Írta: | Kulcsszavak: autó . megmondom

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

na hát szóval igazából ezért kezdtem volna ezt az egész bologmizériát. jót nevettem, amikor megláttam, hogy a pözsó új kupénak látszó tárggyal próbálkozik, igazából már a 406 cupe is egy kalap kaki volt, amit azóta se sikerült felülmúlniuk... aztán jött a 407 coupe, ami rátett erre az érzésre még egy lapáttal, most meg ez, jelen bejegyzés tárgya (trágya...)

szóval 308 rc z.

kezdjük talán a névvel. 308, ez még talán megfejthető peugeot-os előképzettség nélkül is, az aktuális középkategória 8. generációja (aha, persze hogy nem 8., még csak véletlenül sem a 8. generációnál járnak, de hát ismerjük a franciákat...) na nembaj, lépjünk túl ezen a traumán, és ismerkedjünk meg a következővel.

rc, mint remote control, vagy én nemtudom mit gondoltak kedves csigazabáló barátaink. sajnos (vagy inkább szerencsére) sosem mélyültem el az általuk beszélt nyelvben annyira, hogy rájöhessek mit is akar ezen rövidítés jelenteni, szóval hagyjuk is. a helyes megfejtő egyébként vendégem egy rózsaszín hangszóróra... na, lapozzunk

ez a Z betű, hogy hogyan kerülhetett ide? azt hiszem, ez a marketingosztály totális csődje. még a sekélyes angol nyelv is 26 karaktert tartalmaz, hogy pont azt a Z betűt kellett megtalálniuk, amely annyi legendás járműhöz kapcsolható, és egy sem peugeot... persze tudjuk, jó ott lenni egy legenda születésénél, de ha pözsó főtervező lennék, se izgulnék azon, hogy ebből a kerekeken guruló izéből valaha is legenda születik...

és akkor következzék a magyar autós újságírás remeke, hogyaszondja: "Mindössze 1320mm magas a peugeot 308 rc z". hát, ezt nevezem. illetve mégis jól írtam elsőre, nevetem :D szegény swiftem pofája ég, hogy mindössze 30 mm-rel nőtt magasabbra egy sportkupénál, hát na mégis ezt hogy képzelte, ezért nem is mosom le legközelebb... ehhez mérten ábrándozok többi sportos tulajdonságáról is, a McPherson első futóműről (hűűűha), és a független hátsó felfüggesztésről (nahát!). a tanulmány kedvéért a határig reszelt 1.6 turbó(mi)csodáról ne is szóljunk, kemény 218 lóerőt teljesít, amit egy fiat vagy suzuki, de akár renault 1.6 szívó is röhögve teljesít (lásd még JWRC).

na, ha ez az egész összeállt egy audi tt-re hajazó cicaszemű diszkósportkocsivá, akkor nincs is miről tovább beszélni. a népek jól kajolják majd, mert mégiscsak pözsó, az nem akármi, meg különben is mennyire odab*szósan néz ki, meg hú meg há.

csak aztán ne csodálkozzanak, ha minden jóérzésű autóbuzi ismerősük kiröhögi őket.

váljék egészségükre :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.