2024. június 1., szombat

Gyorskeresés

Samsung U600 - Ultra gagyi

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Történt egyszer, hogy 2007 júliusában elérkezett az idő, hogy lecseréljem egy éves Sharp 770SH-mat...

[ ÚJ TESZT ]

Samsung U600 – Ultra gagyi

Megvalósult álom

Történt egyszer, hogy 2007 júliusában elérkezett az idő, hogy lecseréljem egy éves Sharp 770SH-mat. Kiszemeltem egy aranybarna Samsung U600 lett, mivel elvárásaimnak nagymértékben megfelelt. Szép kijelző, FM rádió, MP3 lejátszás, memóriakártya foglalat, és 3.2 megapixeles kamera. Zenét szeretek hallgatni, és a kamera volt a másik fontosabb elvárás, mivel építészmérnök hallgatóként bármikor jól jöhet, legyen szó egy rajzról, feladatról, szövegről az egyetemen. Mivel összegyűlt a pénzem is, július 11.-én megejtettem a vásárlást, annak ellenére, hogy olvastam a mobilaréna fórumán található 1500 hozzászólást, és az ott tárgyalt kritikákat.

Kezdetek

A vásárláskor első bökkenő, hogy az üzletben található 3 készülék közül mindegyiknek karcos a 2-es gomb felett a burkolat, illetve egyik csúszkája sem atom stabil. Végül kis gondolkodás után boldog tulajként mentem haza, be is üzemeltem. Első tapasztalatként egy ergonómiai baki a több közül: zenehallgatáskor a sztereó fülhallgató csatlakozójától nehéz hangerőt állítani, és kényelmetlen zsebben hordani, mivel hangerőállításnál folyton elő kell venni, máskülönben érdekes akció indul a tulaj zsebében a gombok megközelítése érdekében… A zenelejátszó lassúságát nem is említem; ennél komolyabb problémákkal kellett szembenéznem.

Másfél hónappal később, augusztus közepén, nyaralás alkalmával elkezdett rakoncátlankodni a készülék. (Tudni kell, hogy helyileg a Fertő-tó magyarországi oldalán voltunk, és én vodafone-os SIM-kártyát használtam akkor.) SMS írásánál egyszerűen újraindult a telefon. Nagy meglepetésemre utána egész héten hasonló jelenségekkel voltam kénytelen szembesülni. Előfordult, hogy egymás után ötszöri próbálkozásra sem tudtam megírni egy üzenetet a készülék újraindulása miatt, de többször előfordult az is, hogy kikapcsolt a készülék. Alig vártam, hogy nyaralásról visszaérjek, rögtön szerviz következett; szoftvert cseréltek, egy hét várakozásba telt. Amikor visszakaptam a készüléket, rögtön aznap este hasonló jelenségeket produkált, miközben próbáltam újra beleapplikálni a telefonkönyvemet.

Másnap újra szerviz, újabb egy hét, közben a bolt kérésére a SIM kártyát is kicseréltettem a szolgáltatónál, hátha arra volt kényes a készülék. Kérésemre, hogy a csúszkát kicsit tegyék szorosabbá, nemleges választ kaptam, mondván minden készülék ilyen. Egy héttel később, amint visszakaptam a készüléket, rögtön a boltban, a PIN-kód beírása közben lefagyott a telefon, és kikapcsolt, többszöri próbálkozásra is. Kód nélküli kártya esetén rendesen működött. Kis tanakodás után kicserélték nekem a készüléket, hogy mint vásárlót megtartsanak, és ne kelljen 3 hónapot várnom a készülékre, mert mint később kiderült, Németországban javították, és ennyi idő múlva érkezett vissza.

Csak így tovább

Immár a cserekészülékkel töltöttem napjaimat újabb másfél hónapig, amikor pixelhibákat fedeztem fel a készülék kijelzőjén. Összesen hat (!) pixelt láttam hibának, fekete háttérkép esetén látszott leginkább, fehér, piros, illetve kék pöttyök látszottak. Ekkor már október végén járunk, amikor az említett hiba miatt kénytelen voltam újra felkeresni a boltot. A jelenséget hitetlenkedve fogadták, tanácsolták, hogy adjak túl a készüléken, mert ezt nem fogják a szervizesek hibaként elismerni, de én nem voltam hajlandó akkora értékvesztéssel túladni a telefonon, és újra bevették szervizeltetni. Három és fél hét telt el ezúttal, eközben én megjártam a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot is, hogy tájékozódjak a lehetőségeimről, és jogaimról.

Szóval, mint említettem, három és fél hét elteltével kaptam volna vissza a készüléket, de a boltban kiderült, hogy rosszul lett összerakva a készülékház, és a töltőcsatlakozójának fedelét takaró elemet nem lehetett kipattintani a helyéről. Újabb bosszúság, újabb nap várakozás, míg végül másnap elmentem a készülékért, aztán rohantam egy szemináriumra. Már az egyetemen vettem észre, hogy a készülék aljának bordázott műanyag elemét megnyomorgatták, illetve hogy a bal érintőgomb (alapképernyőn a menügomb) háttérvilágítása sokkal halványabb a párjáénál…

Újabb "atrocitás", amivel végül 2 nap után újra beadtam szervizeltetni a telefont, de mindezek után nekem már nem volt kedvem használni a készüléket, félve egy újabb hibától, és nem azért vettem egy ilyen tudású telefont annyi pénzért, hogy végül összesen hat hétig szervizben csücsüljön, hanem hogy használjam, és kihasználjam a tudását.

Feloldás

Újabb kör a fogyasztóvédelemnél, megfelelő jogszabályok beszerzése, több hosszabb értekezés a boltvezetővel, végül megszabadultam a telefontól. Visszakaptam a készülék használt piaci árát, ami mindenképpen kevesebb volt a nálam elvártnál, hivatkozva a jogszabályokra, amik nincsenek egyértelműen kalibrálva, és az uniós jogharmonizáció miatt 2003 óta a fogyasztóvédelem sem tud aktívan közbelépni ilyen helyzetekben…

A megváltás jelen esetben egy Sony Ericsson W910i személyében érkezett, egyelőre megfelelően teljesít. Senkinek nem kívánok hasonló élményeket, idegeskedést, utánajárást, felesleges szájtépést, kidobott időt. Valószínűleg egy darabig nem lesz Samsung márkájú készülékem annak ellenére, hogy az U600 Copper Gold-nál egyelőre nem találtam szebb készüléket, és továbbra is tetszenek a Samsungok, de ezen tapasztalatok után nem szívesen választanék magamnak társként ilyen márkájú terméket, hiába szépek, hiába tudnak sokat viszonylag jó áron.

gibi.david

Előzmények

  • Samsung F330 a zene érintése

    Sokat vacilláltam, hogy a Nokia N73 ME után milyen telefonom is legyen. Eddig azt mondtam...

  • Samsung U600

    ...jobb mint a Nokia N95? Hülye vagyok én? Áhh dehogy... Csak egy Nokia N95-t leváltottam...

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.