2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Microsoft XNA GSE - Sprite-ok

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Előszó Ebben a bejegyzésben az XNA Game Studio Express spritekezelő részéről szeretnék...

[ ÚJ TESZT ]

[kép]

Előszó

Ebben a bejegyzésben az XNA Game Studio Express spritekezelő részéről szeretnék írni. A bejegyzésben szerepelnek majd angol szavak, amiket nem tudok/nem lehet normálisan lefordítani, ha valami nem lenne tiszta, akkor kérdezd meg, én szívesen válaszolok. Egy kisebb példaprogramot is írok, ahol egy sprite fog ''pattogni'' az ablakban. Csapjunk a lecsóba!

[kép]

Hozzuk létre...

Hozzunk létre egy Windows Game projektet, a neve legyen például LogoutSpriteTutorial.

[kép]
Ha elkészült a projekt, akkor látsz egy előre generált kódot, ami létrehozza az ablakot, és CornflowerBlue színnel törli a Viewportot.

Hozzunk létre a következő könyvtárszerkezetet(Jobb gomb->Add->New Folder): LogoutSpriteTutorial->Content->Sprites.

[kép]


Majd a Sprites könyvtárhoz adjunk hozzá egy képfájlt(Jobb gomb->Add->Exisiting Item). Én a Spacewar demóban szereplő suntest1.tga-t( alfa csatorna miatt használtam targát ) használtam fel. A megnyitás ablakban át kell állítani a ''Files of type'' legördülő menüt a ''Content Pipeline Files''-ra...

A végül így kell kinéznie:
[kép]


Kattintsunk rá a fájl nevére, majd kattintsunk a Properties-re, az Asset Name szövegmezőben a textúra fájl neve van a kiterjesztés nélkül, ezt változtassuk meg, hogy valami barátságosabb nevet használhassunk a programunkban: suntest1->sun.

[kép]

Programozzunk...

A kódot sajnos nem tudom ide beilleszteni, ezért feltettem ide: [link]

A project fájl megtalálható itt: [link]

Boldog karácsonyi ünnepeket és sikerekben gazdag új évet kívánok!

GyMisi

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.