Előszó
Ebben a bejegyzésben az XNA Game Studio Express spritekezelő részéről szeretnék írni. A bejegyzésben szerepelnek majd angol szavak, amiket nem tudok/nem lehet normálisan lefordítani, ha valami nem lenne tiszta, akkor kérdezd meg, én szívesen válaszolok. Egy kisebb példaprogramot is írok, ahol egy sprite fog ''pattogni'' az ablakban. Csapjunk a lecsóba!
Hozzuk létre...
Hozzunk létre egy Windows Game projektet, a neve legyen például LogoutSpriteTutorial.
Ha elkészült a projekt, akkor látsz egy előre generált kódot, ami létrehozza az ablakot, és CornflowerBlue színnel törli a Viewportot.
Hozzunk létre a következő könyvtárszerkezetet(Jobb gomb->Add->New Folder): LogoutSpriteTutorial->Content->Sprites.
Majd a Sprites könyvtárhoz adjunk hozzá egy képfájlt(Jobb gomb->Add->Exisiting Item). Én a Spacewar demóban szereplő suntest1.tga-t( alfa csatorna miatt használtam targát ) használtam fel. A megnyitás ablakban át kell állítani a ''Files of type'' legördülő menüt a ''Content Pipeline Files''-ra...
A végül így kell kinéznie:
Kattintsunk rá a fájl nevére, majd kattintsunk a Properties-re, az Asset Name szövegmezőben a textúra fájl neve van a kiterjesztés nélkül, ezt változtassuk meg, hogy valami barátságosabb nevet használhassunk a programunkban: suntest1->sun.
Programozzunk...
A kódot sajnos nem tudom ide beilleszteni, ezért feltettem ide: [link]
A project fájl megtalálható itt: [link]
Boldog karácsonyi ünnepeket és sikerekben gazdag új évet kívánok!
GyMisi
Gyorskeresés
Microsoft XNA GSE - Sprite-ok
Előszó Ebben a bejegyzésben az XNA Game Studio Express spritekezelő részéről szeretnék...
[ ÚJ TESZT ]
Percről percre
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
A PC-re és konzolokra szánt folytatás valamikor jövőre debütál.
-
Computex: GeIL DDR5 memóriák
A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
Hauntii teszt
Ki gondolta volna, hogy az élet és halál közti rés ennyire élvezetes lehet? Igaz, szín nem sok fért ebbe a birodalomba, de a Hauntii hangulatával, harcaival és apró fejtörőivel is képes elvarázsolni.
-
Google, Magic Leap, AI, AR
Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
TicWatch Pro 5 Enduro teszt
WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
AI-hálózat, de NVIDIA nélkül
Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
AI: a banké a felelősség
Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Sony, PS5, több költés
Csökkennek a PlayStation 5 konzol eladásai, de a Sony szerint nincs miért aggódni, mert a felhasználók többet költenek.