Kaptam egy linket – lehidaltam. Unreal Engine 3.0-ról, élő textúrákról, Wavelet transzformációról, a játékok jövőjéről volt benne szó.
A bit-tech.net-en olvastam egy jót [link] procedurális textúrázásról. A móka lényege, hogy a játékokban a 3D objektumok tapétázására nem nyomorult bitmap képeket, hanem mindenféle, ijesztő matekot használnak. Jó megmintevételeznek pár alapszínt, aztán ezeket alaposan megtranszformálják, és már készen is van a csoda, ami a normál bitmap textúrákhoz képes sokkal-sokkal kevesebb memóriát foglal, bár több számolást igényel. Gondolom, sokan malmoztak már egy-egy ütősebb game betöltésekor, én mostanában a Gothic III-mal szívok, de a BF2 se semmi. Procedurális textúrákkal ez az idő jelentősen lecsökkenthető, de spórol a merevlemezzel és persze, ha on-line forrásból jön a cucc (a’la Steam), még tölteni sem kell annyit.
forrás: www.bit-tech.net
Az Allegoritmic [link] ProFX [link] middlewarejában (programfejlesztéshez való program) az a pláne, hogy a korábbi procedurális textúragyártók Fourier-transzformálása helyett Wavelet-transzformációt használ. Akit érdekel, hogy mi ez, guglizzon rá. Nekünk képfeldolgozással kapcsolatban meséltek a Waveletről, hogy hű, de jó, meg mennyire üti a Fourier-t. Azért jobb, mert egyszerűbb számolást igényel, sz’al kisebb vas is elég hozzá.
Miért jó ez nekünk? Rövidebb betöltési idő, kisebb foglalt hely, meg ilyenek. Ami nagyobb dobás, az a textúrák rugalmassága. Itt van két kép és egy videó [link] arról, hogyan rohad meg egy fürdőszoba. Az összes textúrát matekból csinálták meg, az öregedést pár változó szabályozza. Hasonlót lehet játszani egy autó festésével, ruhával, akármivel.
A technika már most elérhető, ráadásul az Unreal Engine 3.0-val fűszerezték meg. A Roboblitz-et [link] Steamen terjesztik, robotos, mászkálós, ügyességi játék – szerintem egész pofás.
Gyorskeresés
Élő textúrák?!
Kaptam egy linket – lehidaltam. Unreal Engine 3.0-ról, élő textúrákról, Wavelet transzformációról,...
[ ÚJ TESZT ]
Percről percre
-
Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió
Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.
-
Anime adaptációt kap a Guilty Gear Strive
Részleteket egyelőre nem kaptunk, a teljes leleplezsére jövő hónap elején kerül sor.
-
Assassin's Creed Shadows - A feudális Japán
A készítők egy rövid videót osztottak meg velünk a sorozat új helyszínéről.
-
Elindult a Valorant konzolos zárt tesztelése
Bár a készítők bétáról beszélnek, a játékban aktívak a trófea és achievement rendszerek, lényegében a teljes kiadást kaptuk meg.
-
Küszöbön lehet végre a Beyond Good & Evil: 20th Anniversary Edition megjelenése?
A Sony rendszerében már látható, hogy kapott egy frissítést a játék, valamint a trófea rendszerét is aktiválták.
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
-
A Microsoft nagy újítása
A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
OneSport OT05 ebike teszt
Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
EU, pornóplatformok
Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
-
Követ a Chrome?
Adatvédelmi panasz érkezett Ausztriában a Google ellen, a vád szerint követik a Chrome böngésző felhasználóit.
-
Geotermikus, adatközpont
A Google Nevadában lévő adatközpontjai geotermikus energiával működnek a jövőben, megállapodtak az NV Energyvel.
-
Men of War II teszt
Tankok, gyalogság, tüzérség – lehet még újat mutatni a második világháborús stratégiai játékok világában? 14 évvel az első Men of Wart követően az eredeti fejlesztők ezt is megpróbálták.