Képzeld azt, hogy a számítógéped egy szendvics! A hardver az egyik szelet kenyér, a szoftver a másik. Ami a két szelet közé megy ,,tölteléknek”, azok a driverek és a programozási felületek (API). Ez a töltelék végzi a fordítást a hardver és a szoftver között. Így a programozónak nem kell a programját mindegyik hardverre külön-külön megírnia, ehelyett írhatja az operációs rendszer számára , amiben a driverek majd lefordítják azt a hardvernek. A programot írhatja egy programozási felületre (API) is, aminek ugyanez a szerepe. Ennek az az előnye, hogy a programozónak nem kell az összes eszközt ismernie, ami a piacon kapható; a driverei mindent lefordítanak, hogy a hardverek ,,megértsék”.
A DirectX és az OpenGL jelenleg a legtöbbet használt API a 3D-s programoknál. A játékot nem egyetlen videokártyára írják, hanem a DirectX, vagy az OpenGL parancsait használva, ami majd átkonvertálja a videokártyának a parancsokat.
A DirectX-nek már sok változata van. Ha azt mondjuk, hogy egy játék DX 9-es, akkor ez azt jelenti, hogy a játék a DirectX 9 utasításait használja. Ahhoz, hogy játszani tudj ezzel a játékkal szükséged van a DirectX 9-re és egy azt támogató videokártyára. Amennyiben neked csak DirectX 8-as utasításokat ismerő videokártyád van és a játék olyan utasítást akar végrehajtatni, amit a videokártyád nem ért, akkor megpróbálja azt emulálni. Ez természetesen nem tökéletes, így a látványvilág nem lesz olyan szép, mintha egy DirectX 9-es videokártyával játszanád.
Ajánlott, hogy mindig a legfrissebb DirectX legyen a gépeden. Ezt letöltheted a Microsoft oldaláról. Figyelj azonban, mert amit elsőként felkínál letöltésre, azt azonnal telepíteni is akarja! Ha más számítógépre akarod telepíteni a DirectX-et, akkor a lap alján található redistributable változatot kell letöltened.
Ha szeretnéd megtudni, hogy milyen DirectX verzió van a gépeden a következőket kell tenned: Start menü -> Futtatás ->DxDiag -> Ha felugrik egy kérdés, válaszolj nemet! -> Majd a főablakban a System Info rész legalján lesz kiírva a DirectX Version.
Gyorskeresés
DirectX-ről érthetően - 1.rész
Képzeld azt, hogy a számítógéped egy szendvics! A hardver az egyik szelet kenyér, a szoftver...
[ ÚJ TESZT ]
Percről percre
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
A PC-re és konzolokra szánt folytatás valamikor jövőre debütál.
-
Computex: GeIL DDR5 memóriák
A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
Hauntii teszt
Ki gondolta volna, hogy az élet és halál közti rés ennyire élvezetes lehet? Igaz, szín nem sok fért ebbe a birodalomba, de a Hauntii hangulatával, harcaival és apró fejtörőivel is képes elvarázsolni.
-
Google, Magic Leap, AI, AR
Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
TicWatch Pro 5 Enduro teszt
WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
AI-hálózat, de NVIDIA nélkül
Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
AI: a banké a felelősség
Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Sony, PS5, több költés
Csökkennek a PlayStation 5 konzol eladásai, de a Sony szerint nincs miért aggódni, mert a felhasználók többet költenek.