A számítógép emberrel kapcsolatot teremtő részeit a legnehezebb tesztelni. Magam is több egeret vizsgáltam már, most éppen egy Razer Tarantulát püfölök, holnap Steelkeys G6 jön, pár napja meg két A4 Tech volt. Meglehetősen szubjektív a téma, nem igazán van mivel és mihez hasonlítani. Az egereknek alapvetően két – két és fél – fontos összetevője van. Az első az ergonómia, hogy mennyire esik kézre, a legszubjektívebb dolog, ami csak létezik. A másik a szenzor képessége, a két és feledik a siklás, ami nem csak az egértől, hanem az alátéttől is függ. Aki nem hiszi, próbáljon ki egy jobbfajtát, meg fog lepődni.
A minap kedves cimborám egy érdekes linket tolt át ICQ-n, egy egértesztét, AZ Egértesztét [link]. Kezdjük ott, hogy több mint egy tucat egeret néztek meg, és 22 oldal a rizsa. Az egész cikk felépítése nagyszerű. A probléma, amit körüljár, az egerek szenzorainak képessége. Először leírja a mérhető paramétereket: Perfect Control – az a sebesség, ahol még lineárisan reagál az egér, tehát ha kétszer olyan gyorsan húzzuk, akkor kétszer olyan gyorsan mozdul. Malfunction Speed – az a sebesség, ahol az egér teljesen beadja a kulcsot és kiszámíthatatlanul reagál.
Ezután elmagyarázza, milyen hatással van az érzékenység és a felbontás. Érdemes megnézni a melléket videót [link], amiben egy kis szenzivel játszó pro gémer kezét látni. Laikusoknak meglepő lehet, hogy egy ilyen játékosnak akár 2 m/s vagyis 78”/s sebességre is szüksége lehet. Végre azt is elmagyarázta valaki, hogy mindek a nagy felbontás. A cikk szerzője azt a példát vette alapul, hogy 1024 pixel széles képernyőn játszik, ahol egyszerre 90 fokos térrészt lát. Ez jellemző a legtöbb FPS-re. Egy ilyen játékban 4096 (4 x 1024 pixel vagyis 4 x 90 fok) pixelt kell mozdulnia az egérnek egy teljes körbeforduláshoz. Az előző szenzis példát hozzáadva kijött neki, hogy a nagy felbontás, 1000 dpi csak nagy érzékenységgel játszóknak kell. Ők meglehetősen kevesen vannak, tehát az 1000 dpi fölötti felbontások – most valahol 2000 dpi környékén tart a Razer – meglehetősen parasztvakításos.
Máris két nagy felismerés, és a lényeg még csak most kezdődik. Emberünk feltupírozott egy lemezjátszót, rászeletelte a SteelPad QcK+-szát és fölé lógatta az egereket. Ezzel, és a Windowsos DirectInputtal nagyszerűen meg tudja vizsgálni, hogy adott sebességnél hogyan reagál az egér.
Forrás: www.esreality.com [link]
És itt jönnek a mérések, elsőnek a mezei Microsoft Wheel Mouse Optical 1.1A-val. A Grafikon 1 m/s-ig emelkedett lineárisan, és 2,5 m/s fölött volt a Malfunction Speed, ahol az egér feladta. A közte lévő rész az úgynevezett negatív gyorsulásos, ahol az egér ugyan még mozog, de nem gyorsul olyan mértékben, ahogy azt a húzás/rántás sebességétől várnánk.
Forrás: www.esreality.com [link]
Itt következett a DPI számolás. Ami számomra megdöbbentő, és az egész mérés hitelességét alátámasztja, hogy ezzel a lemezjátszós módszerrel szinte hiba nélkül megkapta a hivatalos, 400 DPI-s felbontást! A 400 DPI-s elvi maximum a Windows XP 125 Hz-es és 8 bites USB kezeléséből adódik. Magasabbra emelve a frekvenciát tovább javult a lineárisan gyorsuló – Perfect Control – zóna, ez egyértelműen jelzi, hogy a Windows volt a szűk keresztmetszet.
Forrás: www.esreality.com [link]
Innen már nem ragozom tovább. Nézzétek meg mit tudnak a lézeresek, és mit tud a sokak által leszólt A4 Tech X7-es. Maximális elismerésem a szerzőnek a nagyszerű tesztért!!!
Gyorskeresés
Ajánló: Gigantikus egérteszt!
A számítógép emberrel kapcsolatot teremtő részeit a legnehezebb tesztelni. Magam is több...
[ ÚJ TESZT ]
Percről percre
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
A PC-re és konzolokra szánt folytatás valamikor jövőre debütál.
-
Computex: GeIL DDR5 memóriák
A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
Hauntii teszt
Ki gondolta volna, hogy az élet és halál közti rés ennyire élvezetes lehet? Igaz, szín nem sok fért ebbe a birodalomba, de a Hauntii hangulatával, harcaival és apró fejtörőivel is képes elvarázsolni.
-
Google, Magic Leap, AI, AR
Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
TicWatch Pro 5 Enduro teszt
WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
AI-hálózat, de NVIDIA nélkül
Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
AI: a banké a felelősség
Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Sony, PS5, több költés
Csökkennek a PlayStation 5 konzol eladásai, de a Sony szerint nincs miért aggódni, mert a felhasználók többet költenek.