2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

4830 Crossfire Win7 alatt Full HD-n

  • (f)
  • (p)
Írta: |

3 játékban és az elmaradhatatlan „trémárkban” végeztünk méréseket, egy kis Furmarkos kínzással

[ ÚJ TESZT ]

Csatahajós barátommal első közös logoutos írásunknak az adott alapot hogy szerencsénkre összejött egy hétvégére minden ahhoz, hogy megtudjuk első kézből megéri-e nekünk a crossfire.
Tesztünkben a választás végül két darab ATI Radeon HD4830-as kártyára esett, az egyik egy referencia nyákos Asus modell Arctic Cooling hűtővel és kicsit emelt memória órajelekkel, a másik saját kártyám, egy jó árasított, saját nyákos Sapphire modell, egy csendes 9cm-es ventilátorral és egy méretes bordával a GPU-n.
Két felbontáson teszteltünk, mivel célunk az volt, hogy megtudjuk, megéri-e nekünk a CF; ezért egy 19” non-Wide profi monitoron és egy kölcsönkapott HD ready Samsung TV-n próbálkoztunk, utóbbit felskálázva a felbontást Full HD-re.
A tesztgép többi adata alább olvasható:

Teszt konfiguráció:
Alaplap: MSI 790FX-GD70
Processzor: AMD Phenom II x3 720BE
Hűtő: Cooler Master Hyper 212
Memória: SuperTalent 2x2GB DDR3 1333 cl6
Táp: FSP Everest 500W
HDD: Western Digital 640GB SATA2
Ház: Cooler Master Stacker 832
OS: Windows 7 64bit RC1
VGA-k: Sapphire HD4830 512MB HDMI
ASUS HD4830 512MB

versenyzőink

Konfig

3 játékban és az elmaradhatatlan „trémárkban” végeztünk méréseket, megfejelve egy kis Furmarkos kínzással is. Végül megnéztük, hogy a kezünkben lévő konfiguráció maximálisan kihúzva mennyit bír, csak a hecc kedvéért.

3Dmark eredmények:

Csináltunk pár screenshot-ot a jól ismert diagnosztikai program végén. Számunkra kicsit furcsán alakultak a számok, nem titkolt célunk a végén 20.000 pont elérése volt, amit sajnos nem sikerült elérnünk.

1280*1024 1 kártya minden alapon

1280*1024 2 kártya, minden alapon

Furmark:

Az ismert VGA stressz-teszt benchmarkját is lefuttattuk minden esetben, de természetesen ennek a húzásnál volt igazán nagy jelentősége. Elmondhatjuk, hogy – szintetikus tesztről lévén szó – elég jól skálázódott a crossfire, főleg Full HD-n.

Elsőként egy kevéssé ismert játékkal kezdenénk, a Storm Eagle Studios által kiadott Distant Guns: Jütland című hadihajós látványossággal, amellyel a címben szereplő történelmi ütközetet játszhatjuk újra mindkét oldalról.
A mérést azonos pályán, azonos beállítással végeztük, minden szűrőt és látványjavítót maximálisra állítva. A kamerát 200 méterre állítottuk be 45 fokban az egyik hajótól és FRAP-sal mértünk amíg az elhaladt a kamera előtt.
A játék a sok füst effektus miatt és az összetett 3D-s hajómodelleknek köszönhetően elég komoly terhet ró amúgy erősnek mondható grafikus alrendszerünkre. 1280X1024-es felbontáson szinte csak a minimum FPS számban mutatkozik különbség, bár tény hogy még így is a játszhatóság határán van a játék. Ennek ellenére talán ez az egy eset az ahol megéri kis felbontáson is a 2. kártyát bevetni a tökéletesebb játékélményért. 1920X1080-on azonban teljesen más a szituáció, 1 kártyával gyakorlatilag diavetítés élményt élvezhetünk csak, persze a játékon belül direkt egy extrémen terhelő szituációt választottunk, tehát általánosságban (főleg csökkentett szűrők mellett) élvezhető a játék gond nélkül. Crossfire-ben azonban körülbelül 180%-os teljesítményt kapunk, ami elég jónak mondható és a játékélmény sem szenved csorbát még a legkisebb mértékben sem.

A méltán népszerű World in Conflict és annak beépített mérőeszköze volt a következő, amivel próbálkoztunk. A rövid teszt elég inkonzisztens számokat produkált, ezért kétkedtünk is egy picit a hitelességében, de végül is az átlagolt adatokat jegyeztük fel. Így is elég érdekes eredmény született, hiszen a minimum FPS szám gyakorlatilag felbontástól és a kártyák számától függetlenül folyamatosan alacsony maradt. Az átlag és maximum értékek is csak Full HD-ben, 1 kártyával estek vissza.

Következő lépésben a Codemasters által kreált Race Driver GRID-ot vizsgáltuk. A játékot szerintem nem kell bemutatni, hisz sokan játszanak is vele, aki pedig még nem próbálta az legalább a tesztekből ismeri. 1920*1080 on első körben tapasztaltunk némi laggolást, de gyanúnk szerint ennek oka a TV-ben rejlik, mivel le kell skáláznia a felbontást, ezért ha ténylegesen full HD TV-n játszanánk, nem tapasztalnánk ezt a jelenséget.

Konklúzió:

Kijelenthetjük, hogy mindkét felbontáson akár egy kártyával is teljesen játszható mindhárom játék, noha a WIC és a Jütland alatt így már komoly belassulások tapasztalhatóak időnként. Két kártyával minden esetben teljesen kielégítő a játékélmény, ám véleményünk szerint 1280X1024-es felbontáson sem érzésre, sem az itt felsorolt számok alapján nem volt érezhető a többletteljesítmény olyan mértékben, hogy az megérje a 2. kártyára való beruházást. Full HD-n azonban megéri áldozni egy kis többletet, hiszen jelenleg ha jól vásárolunk, akkor 50.000 forint alatt összehozható egy ilyen VGA alrendszer amely bődületes teljesítményre képes. Fontos persze, hogy megfelelő processzorunk is legyen, hiszen a hatalmas pixel-kitöltő potenciál egy része kihasználatlan marad ha ez nincs meg a háttérben.
Kíváncsiak voltunk, hogy miért is nem ad igazán többletet 1280-ban a két kártya, amit az alábbi szimpla diagrammal szeretnék szemléltetni:

Tuning:

Végül, de nem utolsó sorban megnéztük mit tudunk kihozni a rendszerből, a teszt kedvéért. Mindenképpen azt néztük, hogy a lehető legstabilabb legyen a rendszer, ezért a processzort 3,8 GHz re húztuk, az NB-t 2,8GHz-re memók sajnos borda nélkül nem voltak stabilak 1600MH-z így maradtunk 1333MH-z cl6-6-6-18 on. a VGA-kat pedig 731MHz-re húztuk, a kártyák memóriái, sajnos az én kártyám miatt nem mentek többet annak gyári értékénél.

Tuning eredmény

További képek Picasán

sokak kérésére
Yahoo Wigets
RocketDock
xp-s felhasználóknak komplett vista skin, amely tartalmazza az előzőeket.Vista inspirat

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.